torsdag 22. april 2010

Min første stablekake

Min første stablekake laget til en dåp.
Fylt med aprikos syltetøy og waltersmandler krem. Trukket med marsipan, pyntet med blomster i sukkerpasta, og sommerfugler av royal icing.

Jeg har brukt sukkerbrød på 30 og 20 cm. Ca 1 l kremfløte, 400 g aprikops og ferskensyltetøy, 1kg marsipan, 300 g Walters mandler sjokolade.

Brukte kakebrett med plastfolie under øverste kaken. Brettet ble støttet opp med 5 sugerør med trepinner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar